Τα βασικά χαρακτηριστικά των παιδιών με δυσλεξία είναι τα εξής:
- Κινητική αδεξιότητα ή υπερκινητικότητα.
- Δυσκολία στην αντιστοιχία οπτικών και ακουστικών ερεθισμάτων.
- Δυσκολία στην αντίληψη και την επεξεργασία του γραπτού λόγου.
- Δυσκολία στη διάκριση δεξιού-αριστερού.
- Δυσκολία στην επανάληψη πολυσσύλαβων λέξεων.
- Δυσκολίες στην αντίληψη των εννοιών της διαδοχής, σειράς και διεύθυνσης.
- Δυσκολία στην ανάγνωση και προφορά ασυνήθιστων λέξεων.
- Παρεμβολή άσχετων φωνημάτων κατά την ανάγνωση των λέξεων.
- Αντικατάσταση μιας λέξης από άλλη με παρόμοια σημασία (π.χ. σκοτεινός - μαύρος).
- Λανθασμένη προφορά φωνηέντων.
- Δυσκολία στη διάκριση διαφορετικών λέξεων, οι οποίες όμως περιλαμβάνουν τα ίδια γράμματα (π.χ της-στη).
- Για να μετρήσουν χρησιμοποιούν συνήθως τα δάχτυλα.
- Μπερδεύουν τους οπτικά ίδιους αριθμούς (π.χ 6 και 9, 16 και 6).
- Δυσκολίες στην εκμάθηση των πινάκων του πολλαπλασιασμού.
- Συχνή διάσπαση της προσοχής.
- Δυσκολία στην απομνημόνευση.
- Συναναστροφή με μικρότερους.
- Τάση αποφυγής του γραψίματος.
- Αγχος για τη μάθηση που ελέγχεται με γραφή και ανάγνωση.
- Αυξημένη κρίση κατά τις περιγραφές και τις αφηγήσεις.
- Έχουν πολύ αυξημένη συνείδηση του περιβάλλοντος τους.
- Είναι πολύ δημιουργικά.
- Είναι εφευρετικά.
- Σκέφτονται κυρίως με εικόνες παρά με λέξεις.
- Σκέφτονται και αντιλαμβάνονται πολυδιάστατα
- Είναι διορατικά.
Επιμέλεια κειμένου
Κωνσταντίνα Ρήγα (Παιδαγωγός)
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου